اشکال جای جوش

جمعه 29 ارديبهشت 1396
16:38
Kelly Hinrichsen

جای جوش چکشی ( درصد شیوع بالا و متداول )
042915 _ 1215 _ 1 . jpg

جای جوش چکشی فرورفتگی‌های عمیق با عرض کمتر از ۲ میلی‌متر است که روی پوست پخش می‌شوند و در فیض این گونه به نظر می آید که چکش یا این که یخ‌شکن تعدادی نقطه از پوست را سوراخ نموده است .

واگنی ( درصد شیوع بالا و همگانی )
042915 _ دکتر زیبایی در اصفهان _ 2 . jpg

جاهای جوش واگنی به طور مثلثی و دارای لبه‌های عمودی تیز میباشند و به جای آبله مرغان شباهت دارند . این دسته جای جوش میتواند سطحی یا این که عمیق باشد , و غالباً روی گونه‌ها و شقیقه‌ها به چشم می‌خورند .

جای جوش دره‌ای شکل ( درصد شیوع بالا و رایج )
042915 _ 1215 _ 3 . jpg

جای جوش دره‌ای صورت پی‌آمد زخم دیدن تحت مرحله پوست است که به پوست ظاهری موج مانند می‌دهد . این گونه جای جوش معمولاً گسترده و سطحی است .

جای جوش هایپرتراپیک یا پر رنگ ( درصد شیوع پایین )

042915 _ 1215 _ 4 . jpg

جای جوش هایپرتراپیک پررنگ و برآمده است و معمولاً طولانی تر روی پشت تن و قفسه سینه مشهود است , اما بروز آن روی گردن و شکل هم بعید نیست . این ضایعات پوستی حاصل از جوش یا این که آکنه شدید ( چه کسی است یا این که برآمدگی ) معمولاً از محدوده آسیب اول فراتر نمی‌روند و به مرور زمانه کوچک‌تر می شوند .

هایپرپیگمنتیشن ( این نقاط جای جوش نیستند . )
042915 _ 1215 _ 5 . jpg

از اصطلاح هایپرپیگمنتیشن برای اشاره به نقاط قرمز یا تیره‌ای استفاده می شود که بعداز بهبود جوش یا این که کورک به جا می مانند . این نقاط , که خال یا لکه نیز نامیده می گردند , جای جراحت و جوش نیستند , اما غالباً چون تعدادی ماه یا چه بسا چند سال طول می‌کشد تا برطرف شوند , به غلط جای جراحت یا این که جوش دانسته می‌شوند .

معالجه
در آغاز راجع به علت جوش و خط مش درمانی زمینه استفاده برای درمان جای جوش صورت در کلینیک پزشک معالج مهدوی نیا و روند آن توضیح داده شود :

تراز نخستین : سابسیژن
در کار سابسیژن , سوزنی با لبه تیز برای براندن اتصال‌های جای جوش تولید کننده فرو رفتگی در سطح پوست وارد پوست میگردد .

در‌این روش درمان آکنه و از در بین بردن جای جوش از سوزن نوکور با سرگردان ۱۸ منفعت میشود . سوزن نوکور , سوزن خاصی است که نوک باریک و لبه تیز داراست و به یاری آن , لایه دوم پوست ( درمیس ) بریده می گردد . بعد از گزینش جور معالجه رفع جای آکنه , این حوزه‌ علامت‌گذاری می‌شود و با کرم بی‌حس کننده موضعی و تزریق لیدوکائین موضعی بی‌حس می‌شود . سوزن نوکور با زاویه ۸۰ سکو وارد پوست میگردد و با تکان ضربه‌ای به جلو و عقب و با جنبش ( برف پاک‌کنی ( به چپ و راست جای جوش‌های لایه میانی پوست که تراز پوست را به ذیل میکشد بریده می شود .

سابسیژن احتمالا اندکی ناراحت کننده باشد , البته نهایت سعی به کار برده میشود تا حوزه‌ متبوع پیش از ورود سوزن بی‌حس شود . عمده بیماران به جز درد سوزن بی‌حسی هیچ چیز دیگری حس نمیکنند .

سابسیژن دلایل جانبی زیاد پاره ای داراست . بیمار گاهی بعداز سابسیژن با کبودشدگی و درد مواجه میگردد و در شکل شکافته شدن رگ هم خون ذیل پوست توده و لخته ( تشکیل هماتوم ) می‌شود , که اما مشابه کبودشدگی است و فقط تفاوت‌شان طولانی‌تر شدن روزگار رفع هماتوم است . خطر بروز عفونت یا درد مزمن هم فراوان ذیل است .

سابسیژن عملی نمی باشد که در یک نوبت به طور کامل انجام شود . پس از چندبار تکرار شدن معالجه جای جوش صورت , توقع می‌رود که جای جوش به معیار ۶۰ تا ۷۰ درصد بهبود یابد . سابسیژن شایسته ترین نتیجه را وقتی به دست میدهد که در کنار دیگر روش‌های معالجه جای جوش , مثل پرکننده‌ها و نوسازی و تجدید سطح با لیزر CO2 به کار برده شود .

بخش اعظم بیماران به ۲ تا ۶ گردهمایی درمان جوش با سابسیژن نیاز دارا‌هستند . مریض می تواند پس از گرد‌همایی سوم از پرکننده‌ها برای لبریز کردن جای جوش استعمال کند یا مستقیماً از تجدید بنا با لیزر بهره بگیرد .


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکتر زیبایی و پوست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]