مواد غذایی سفیدکننده دندان

سه شنبه 2 خرداد 1396
9:43
Kelly Hinrichsen

سفید کردن دندان ها یک کدام از نکته های اصلی در زیبایی صورت است و در صورتی‌که می‌خواهید صورتی دیدنی داشته باشید باید اهمیت ویژه ای به دندانهای خویش بدهید .

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی ; راه و روش رسیدن به دندان هایی سپید و زیبا می تواند به کوتاهی مسیر آشپزخانه باشد . این غذاهای آب ژاور دندان را به برنامه غذایی تان بیش تر فرمایید تا مرواریدهای دهانتان سپید بمانند .
سفید کننده دندان : گل کلم

به کار گیری از صیفیجات پهناور نظیر گل کلم و بروکلی به صورت خام , به سفید شدن دندانتان یاری می کنند . جویدن آنان سخت است , بنابراین زمانی در میان دندان ها خردشان می کنید , قطعات آن‌ها لکه های تراز دندان را می سابند و از لابه لا میبرند . همینطور هرچه اکثر بجوید , مایع بزاق بیشتری توسط دهن ساخت میگردد که به از لا بردن لکه ها یاری می نماید .
آب ژاور دندان : توت فرنگی

توت خارجی حاوی اسید های مالیک است که یاری می کند کربوهیدرات ها تبدیل به انرژی برای ماهیچه‌ها شوند . وجود این اسید برای سفیدی دندان ها دوچندان اصلی است , زیرا سبب ساز می گردد لکه ها از تراز دندان حل شوند . رویکرد های متعددی برای سود بردن از خاصیت سفیدکنندگی توت خارجی وجود دارد . به عنوان مثال می‌توانید توت خارجی را له کنید و با جوش شیرین مخلوط کنید تا ماده ای خمیری تولید شود آن‌گاه با آن دندان ها را مسواک بزنید . پیشنهاد می شود فورا بعداز این کار , دهان خویش را با یک شستشو دهنده بر پایه ی فلوراید بشویید تا باقیمانده های اسید مالیک از بین بروند و دندانتان توانمند شود . در شرایطی‌که توت خارجی دوست ندارید , مالیک اسید را در سیب , شلیل , گیلاس , موز و هلو هم می توانید پیدا کنید .
مقاله مرتبط : برای سفیدی دندان چه بخوریم؟
سفید کننده دندان : پنیر و ماست


برای اینکه لبخند زیباتری داشته باشید , اندازه بیشتری لبنیات در برنامه غذایی خویش ادغام نمایید . تولید ها لبنی مانند بروکلی , پنیر و ماست منجر می‌شوند دهانتان مایع بزاقی بیشتری ساخت کند که در فیض به از لابه‌لا رفتن لکه های روی دندان یاری می نماید . بر خلاف بروکلی , پنیر حاوی خواص سفید کنندگی مازاد است چون اسید لاکتیک دارااست که خاصیتش نظیر مالیک اسید است و به از میان بردن لکه های مرحله دندان کمک می کند .
آب ژاور دندان : دانه ها و آجیل ها

از حیث ساختاری , دانه ها و آجیل ها برای دندان ها مثل لایه بردار فعالیت می کنند . بافت ساینده دانه های آفتابگردان , بادام , گردو و کاشو می توانند لکه ها را از روی مینای دندان بردارند و مانند سنباده تغییر و تحول رنگ دندان را از لا ببرند . بعلاوه آجیل ها ثابت کرده اند که میتوانند از بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری نمایند , بنابراین انتخابی خوب تحت عنوان بین وعده به حساب می آیند .
سفیدکننده دندان &# دکتر زیبایی است , آنزیمی که معمولا برای کاهش التهاب فایده میگردد . این آنزیم با از لا بردن پروتئین های روی سطح مینای دندان کار می کند . همین که‌این پروتئین ها از هم گسیختند , مایع بزاق دهان به صورت ارگانیک لکه ها را می‌شوید و سبب ساز میشود دندان از پیشین براق خیس شود . آناناس همینطور دارنده یک نسبت متعادل گلوکوز به فراکتوز است که سبب ساز میشود در عین شیرین بودن , وعده ای تندرست هم باشد .
آبژاور دندان : پیاز

با این که پیازها لطفی به بوی دهانتان نمی کنند ولی دربردارنده ترکیبات سولفور می باشند که سبب ساز پرهیز از تشکیل پلاک ها در سطح و بین دندان ها می شوند . پیاز سرخ کرده یا کبابی این خواص را ندارد . در صورتی‌که میخواهید از این خواص پیاز استفاده ببرید بایستی آن را نپخته استفاده کنید .
آب ژاور دندان : کرفس

کرفس ( به ملازم هویج ) آب متعددی در خویش دارد که لثه ها را قوی و ما‌نده غذاها را می شوید . ساختار سفت کرفس همچنین به آن خواص اسکراب کردن دندان را میدهد یعنی زمانی به طور خام خورده می شود , به طور فیزیکی نیز لکه ها را از مرحله دندان می زداید .
لک کننده دندان : نوشیدنی های اسیدی

در حالتی‌که معتاد قهوه می باشید می بایست اندوهگین شوید چون عادت به مصرف مضاعف کافئین می تواند برای دندان ها زیان آور باشد . نوشیدنی های اسیدی مانند قهوه , چای و نوشابه تعادل pH دهان را تغییر و تحول میدهند و به سطح مینای دندان زخم می رسانند . علی الخصوص نوشابه خیلی خطرناک است چون حاوی قند و کربنات فراوان بالایی است و می‌تواند به نحوی مرحله مینای دندان را ساییده کند که روی آن حفره ایجاد شود . در‌صورتی‌که این نوشیدنی ها را به صورت روزمره استفاده می‌کنید , می بایست


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکتر زیبایی و پوست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]